- Dicséret osztogatása
Sok vezető egyáltalán nem, vagy alig dicséri az alkalmazottait. Pedig időnként mindenkinek jól esik hallani, hogy amit tesz az fontos és értékes. Ahhoz, hogy a munkavállaló boldog és motivált maradjon, ahhoz igenis időnként dicsérni kell. Ha te a szuperszonikus vezetői címre pályázol, akkor azt is tudnod kell, hogy melyik emberednek pontosan mi esik jól.
- Túlterhelés
A vezetőnek az is a feladata, hogy felmérje, ki mennyit bír el. Lehet, hogy van olyan személy a csapatodban, akire a rengeteg feladat ösztönzően hat, de nem ez az átlagos. A túl sok feladat nem csak kiégéshez, minőség romláshoz, kapkodáshoz, de későbbiek folyamán felmondáshoz is vezethet.
- Megfélemlítés
Bár nem tartom 100%-ig jónak, hogy barátként viselkedjünk az alkalmazottakkal, de nem szabad a másik végletig sem elmenni, hogy szinte terrorba érezze magát. Erre jó példa a következő mondat: ,,még egyszer elrontod biztosan kirúglak”. Ettől csak azt éred el, hogy már a puszta jelenléted is idő után szorongást vált majd ki belőle. Jó ha tudod, ha valaki nem érzi magát megbecsülve, könnyen lehet, hogy más utak után néz majd…
+1 Fejlődés elutasítása
Ha az alkalmazott szeretne új feladatokat, valami változást, előléptetést, esetleg egy másik területet kipróbálni a munkahelyen belül, akkor ahelyett, hogy csípőből elutasítanád a kérést, próbáld meg felülvizsgálni az ügyet. Időnként mindenkinek szüksége van a fejlődésre, ez lehet az is, hogy valamilyen továbbképzésre adsz lehetőséget a dolgozóknak. Ne akard visszafogni őket, hanem próbáld megtalálni azt a lehetőséget, amitől boldognak, elégedettnek és kellően támogatottnak érzik majd magukat.
Nem szabad elfelejteni, hogy nem az alkalmazottak vannak a vezetőért. Neked ugyanolyan, sőt fontosabb feladatod az, hogy boldoggá tedd a csapatodat, hiszen végső soron ő miattuk pörög a gépezet nap mint nap!